Bruksela - stolica
Belgii a przede wszystkim siedziba władz Unii Europejskiej. Jest to także siedziba parlamentu belgijjskiego no i oczywiście króla Belgii. Z historycznego punktu widzenia w mieście tym możnna znależć wiele zabytków, w tym pałaców królewskich, kościołów i przepięknych parków. Z tego też powodu Bruksela jest punktem docelowym licznych turystów, polityków i biznesmenów. Najłatwiej dostać się do tego miasta liniami lotniczymi, które są obsługiwane przez dwa duże lotniska: port lotniczy
Bruksela, oraz nieco mniejsze, leżące 46 km na zachód lotnisko Charleroi.
Główny ciężar połączeń przyjął na siebie centralny port lotniczy, dawniej zwany Bruksela-Zawentem, od nazwy miejscowości, w której się znajduje. Nazwa ta została jednak ostatecznie zmieniona na port lotniczy Bruksela w 2006 roku, a wpłynęło na to usytuowanie władz europejskich. Obecna nazwa pozwala na większy międzynarodowy prestiż zarówno samego lotniska jak i firmy je obsługującej. Port ten poza pełnieniem głównej funkcji w samej stolicy jest też największym portem lotniczym Belgii. Rocznie obsługuje on około 18 mln. pasażerów. Dworzec składa się z dwóch części, w których znajduje się aż 109 bramek. Wielkość tego pojedynczego, ale okazałego terminalu sprawia, że poruszanie się po nim jest męczące i uciążliwe, dlatego wyposażono go w szereg ruchomych chodników, ułatwiających pasażerom zwłaszcza z duzym bagażem przemieszczanie się po terenie lotniska. Budynek terminalu wyposażony jest aż w cztery poziomy, w tym poziom pierwszy z dostępną kolejką miejską, przewożącą pasażerów do centrum Brukseli. Inny sposób przemieszczania się z lotniska do miasta to linia miejskiego autobusu. Port lotniczy Bruksela jest stale rozbudowywany i modyfikowany. Kilka lat temu wprowadzono tu nowoczesny elektroniczny system wyświetlania informacji. Historia portu sięga jeszcze II wojny światowej, kiedy to wybudowane zostało lotnisko na potrzeby wojskowe. Po zakończeniu wojny, na skutek zmiany wymagań przeznaczono je do celów transportu cywilnego. Obecnie stale modyfikowany port posiada juz trzy pasy startowe, z których korzysta około 70 przewoźników z całego świata. Najbardziej znani to: Air France, Alitalia, British Airways, SAS, Lufthansa, easyJet, Iberia, LOT, Aerofłot, American Airlines, BlueAir a także wiele innych bardziej egzotycznych krajów świata. W 2005 roku port dostał nagrodę za najlepsze lotnisko w Europie.
Drugie belgijskie lotnisko Charleroi, leżace w sporej odległości od miasta jest o wiele mniejsze od głównego, a pojedynczy terminal przeznaczonny jest do obsługi tanich połączeń międzynarodowych. Główni przewoźnicy to Jetairfly oraz Ryanair a także Air Arabia, Jet4you oraz Wizz Air. Dojazd do lotniska zapewnia kolej a także linia miejska przewpżąca pasażerów pomiędzy portem a dworcem Charleroi-SUD. Na miejscu można tez wynająć samochód, a lotnisko oferuje kilka krótko i długoterminowych parkingów na około 700 miejsc. Cechą charakterystyczną Charleroi jest jego nietypowa przebudowa. Kiedy okazało się, że stary terminal jest już zbyt mały na potrzeby lotniska zamiast zastosować typową metodę rozudowy i poszerzenia powierzchni wybudowano nowy terminal z drugiej strony pasa startowego. Efektem jest konieczność kołowania po pasie samolotów nadlatujących ze wschodu i południa oraz zawracanie z jednoczesnym przecięciem pasa. Stwarza to duże zagrożenie dla bezpieczeństwa i mozliwośc kolizji z kolejnym lądującym samolotem. Kontrolerzy lotu muszą się wykazać niezwykłą sprawnością i doskonałą organizacją, aby zachować bezpieceństwo lotów. Na szczęście port nie jest bardzo oblegany a liczba przepływających przez niego pasażerów rocznie nie przekracza 4 mln. Są to głównie loty do krajów europejskich, takich jak Polska, Węgry, Włochy czy Hiszpania. W opinii samych pasażerów lotnisko ma średnie noty, ze względu na małą ilośc miejsca, kiepskie zaplecze, czystość. Korzystna jest natomiast dobra orientacja w terenie, informacja i niskie ceny biletów.